سفارش تبلیغ
صبا ویژن



پرستار تک

 

 

خانه تکانی در بیماران قلبی، آسمی و دیابتی

 

خانه تکانی از رسوم قدیمی ایرانیان در آستانه عید نوروز است. مدتی مانده به نوروز، خانه‌ ها از بالا تا پایین شسته و رفته شده و برق انداخته می‌ شوند. اما در این میان رعایت نکات ایمنی و گوش سپردن به توصیه‌ های متخصصان نیز لازم است.

فعالیت زیاد بیماران قلبی هنگام خانه‌ تکانی، احتمال حملات قلبی و مغزی را افزایش می ‌دهد ادامه مطلب


نویسنده : ابولفضل جهانگرد » ساعت 11:23 صبح روز شنبه 92 آبان 11


 

 

 

 

ورزش های قندسوز,فعالیت بدنی

 

اهمیت فعالیت بدنی در بیماران مبتلا به دیابت:درمان مناسب بیماری پیچیده دیابت علاوه بر همکاری، به تنظیم رژیم غذایی، تجویز دارو و تمرین های ورزشی نیاز دارد. ورزش، یکی از مداخلات مهم در مدیریت درمان دیابت محسوب می شود...

ادامه مطلب


نویسنده : ابولفضل جهانگرد » ساعت 11:20 صبح روز شنبه 92 آبان 11


 

بهترین ورزش برای بیماران قلبی

 

نتایج ارزیابی‌های بیشتر متخصصان بهداشت عمومی تایید می‌کند که این ورزش برای بیماران قلبی مفید  است.

  ادامه مطلب


نویسنده : ابولفضل جهانگرد » ساعت 11:17 صبح روز شنبه 92 آبان 11


 

بیماری های نادر دنیا,آشنایی با بیماری ها.

 

 

Leukoencephalopathy-PML

 

PML، اختلالی عصبی است که موجب تخریب میلین، غشای چربی محافظ سلول‌های عصبی مغز و نخاع می‌شود و به عنوان ماده سفید سیستم عصبی مرکزی (CNS) نیز شناخته می‌شود. این بیماری بر اثر ویروسی به نام JV، به وجود می‌آید.

  ادامه مطلبَ


نویسنده : ابولفضل جهانگرد » ساعت 11:16 صبح روز شنبه 92 آبان 11


 
خستگی مزمن

نام « سندرم خستگی مزمن » چند سالی است که در کتابهای پزشکی دیده می شود . 20 سال پیش هیچ پزشکی در هیچ جای دنیا این بیماری را نمی شناخت . بر خلاف بیشتر بیماری ها که «کشف » می شوند ، سندرم خستگی مزمن را در واقع پزشکان « اختراع » کردند ؛ البته نه به آن معنی که این بیماری ساخته ذهن پزشکان باشد ؛ سندرم خستگی مزمن وجود داشت و آنقدر هم شایع بود که پزشکان را در نقاط مختلف دنیا به فکر واداشت ؛ اما از آنجا که هیچ عاملی برای ایجاد آن شناخته نشد ( و هنوز هم نشده است )

 

نام آن را سندرم خستگی مزمن گذاشتند و بعد هم گروه های مختلفی از پزشکان سعی کردند درست ترین و دقیق ترین تعریف را برای آن پیدا کنند .

 

 

 

حتماً می دانید که واژه «سندرم »به معنای مجموعه ای از علایم است . پزشکان معمولاً وقتی این واژه را به کار می برند که مجموعه ای از علایم وجود داشته باشد ؛ اما نتوان همه آنها را به یک عامل بیماری زا نسبت داد . قصه سندرم خستگی مزمن هم همین است و البته این قصه، فقط عنوانش « خستگی » است ؛ اما به همین کلمه ختم نمی شود . مجموعه ای از علایم ، از درد عضلات و مفاصل گرفته تا سر درد و خستگی ، ذهنی همه و همه در طیف علایم این بیماری قرار می گیرند . «مزمن» بودن آن هم به این معناست که مجموعه همه علایمی که گفته شد ، فقط به چند روز منحصر نمی شود. بعضی از پزشکان می گویند علایم باید دست کم 6 هفته به طول بینجامد تا بشود تشخیص سندرم خستگی مزمن را برای بیماری مطرح کرد .

 

 

ادامه مطلب


نویسنده : ابولفضل جهانگرد » ساعت 11:12 صبح روز شنبه 92 آبان 11


 

 

 

 

 

چگونه از بروز دیسک گردن پیشگیری کنیم؟

 

آیا شما هم به دیسک گردن مبتلا هستید؟ آیا از این بیماری در رنج هستید ؟

ادامه مطلب


نویسنده : ابولفضل جهانگرد » ساعت 11:10 صبح روز شنبه 92 آبان 11


دیسک کمر

 

 

دیسک کمر,دیسک کمر چیست,بیماری دیسک کمر,علل دیسک کمر

دیسک کمر

 

بیماری دیسک کمر-شاید شما هم تا به حال دچار احساس درد‌های شدید یا خفیفی از ناحیه کمر شده باشید وبسیار نگران باشید که مبتلا به دیسک کمر شده باشید . دردهای موقتی کمر با دیسک کمر تفاوت دارد هر درد کمری را نمیتوان دیسک کمر نامید پس بهتر است که با دیسک کمر بهتر آشنا بشویم:

 ادامه مطلب



نویسنده : ابولفضل جهانگرد » ساعت 11:8 صبح روز شنبه 92 آبان 11


اگر مکرراً دچار سردرد شوید حتماً دوستان و اطرافیان به شما توصیه می‌کنند که برای معاینه چشم و کنترل شماره عینک به چشم پزشک مراجعه کنید. اما آیا واقعاً مشکلات چشمی می‌توانند باعث ایجاد سردرد شوند؟سردردهای مرتبط با مشکلات چشمی را می توان در سه گروه تقسیم‌بندی کرد:

 

 


- سردردهایی که باعث ایجاد علائم چشمی می شوند

- سردردهایی که ناشی از بیماری‌های چشمی هستند.

-حالات متفرقه

ادامه مطلب


نویسنده : ابولفضل جهانگرد » ساعت 11:5 صبح روز شنبه 92 آبان 11


 

 

نویسنده : ابولفضل جهانگرد » ساعت 11:2 صبح روز شنبه 92 آبان 11


 

این معلم چندین مورد از برقراری رابطه جنسی با دانش آموز دختر و پسر دیگر خود در سنین مشابه در فاصله زمانی یاد شده نیز متهم شده است.معلم انگلیسی 34 ساله به دلیل برقراری رابطه نامشروع جنسی با دانش آموز پسر 17 ساله در دبیرستان دویس واقع در کایزویل در ایالت یوتا در آمریکا دستگیر شد. به گزارش نیویورک تایمز؛ معلم درس زبان انگلیسی که در دبیرستان دیویس در کایزویل تدریس می کرد، چندین

ادامه مطلب...


نویسنده : ابولفضل جهانگرد » ساعت 10:51 صبح روز شنبه 92 آبان 11

<      1   2   3   4   5   >>   >