سفارش تبلیغ
صبا ویژن



پرستار تک


 

 

هرکسی از آن مفهومی دارد- یکی نگهدارنده بچه و یکی بعنوان مراقب سالمند و دیگری بعنوان فرشته نجات پرستار خودش هم نمی داند چه کاره است و چه کاره باید باشد.

پرستار یک کلیدی است که روزها هزاران بار گره های کور را باز می کند به عبارتی دیگر یک آچار فرانسه است وبجای هر کسی باید نقش آفرینی کند در غیر اینصورت Delete  می شود.او فاعل است و گاهی فعل می گردد آدم است و گاهی شیء می گردد.گاهی ست و میکروست و گاهی سرنگ و سرسوزن وگاهی صندلی همراه بیمار و زمانی پایه سرم و درصورت ارتقاء ست بخیه و کتدان می گردد.و در زمان اورژانس قلبی عروقی صفحه دلش مانیتور می شودوجهت تعجیل درامور درمان باید دلش خون شود تا بتواند خون را در رگهای بیمار جاری گرداند.او گاهی سبک بال تر عمل می کند ، جریان اکسیژنی می شود تا بیماران را از خفگی نجات بخشد وکپسول اکسیژن مرکزی به طور اتفاقی خراب است و کپسول اکسیژن هم در بخش نیست او مقصر نیست اما باید جوابگوباشد تاوقتی مسئول اکسیژن پیدا شود نوش داروی بعد از مرگ سهراب شده است.



 او از جسمش فاکتور گرفته و روحش سرشار از زخم های ریز و درشت شده است .او در زمان نبودن یا دیر رسیدن دارویی مخدر  مجبور است  نقش مسکن را نیز درست بازی کند او در آن واحد هم درد شده است و هم درمان او باید همیشه و همه جا و در همه حال باید جوابگوباشد پرستاری تنها حرفه ای  است که بعد از گذشت این همه سال هنوز تعریف نشده باقی مانده است شاید او را تعریف نشده آفریده اند یا بهتراست بگوییم نمی گذارند تعریف آن بر سر کرسی بنشیند یا جامه عمل بپوشد تا در تمامی چالش هاو تنش ها جایی کم آوردند نامش را به راحتی وسط کار بیاورند تا تمامی نقایص و کمبودها با وجود او پر شود و جوابگوی خیلی چیزها و خیلی از افراد باشد او تا حالا به جای همه چیز و همه کس نقش بازی کرده چه کسی حاضر است نقش او را برای لحضه ای بازی کند .اگر این موجود مبهم و تعریف نشده را از این سیستم حذف کنیم چه خواهد شد .چه کسی حاضر است با چکش بی عدالتی ها اینقدر ضربه بخورد.

به امید فردائی بهتر

 




نویسنده : ابولفضل جهانگرد » ساعت 12:40 عصر روز شنبه 92 آذر 9


 

 

تعریف پرستاری:

 

 

پرستاران، خادمان بی‌منت و فرشتگان سپیدپوش جامعه هستند که لباس خدایی بر تن دارند، آنان حمایت و پشتیبانی جامعه را می‌جویند و خواهان ارج نهادن جامعه به جایگاه واقعی خویشند.

آنگاه که رنج و درد بر کالبد انسان حمله‌ور گشت و سلامت وی را پایان داد، پرستاری به وجود آمد؛‌ یعنی از زمان پیدایش بشر،‌ این حرفه مقدس بر عرصه گیتی نمایان شده است. در مسیر تاریخ، پرستاری همپای پزشکی در خدمت انسان‌ها بوده است و به تدریج، این دو در قالب علم پیشرفت نموده‌اند و در زمان‌های بحرانی، مانند حوادث طبیعی و جنگ‌ها، خدمات شایان توجهی انجام داده‌اند.

 

واژه پرستار به معنای پرستنده؛ غمخوار و حافظ می‌باشد. و در فرهنگ لاتین پرستار از لغت Nutritious گرفته شده است که به معنای پروردن؛ تغذیه کردن و پرورش دادن است. با توجه به این معنا هرگونه مراقبت و مواظبتی که فرد از فرد دیگری اعم از بیمار یا سالم به عمل آورد پرستاری نامیده می‌شود. مجمع پرستاران کانادا (C.N.A )پرستاری را اینگونه تعریف می‌کند:

حرفه پرستاری در پاسخ به نیاز جامعه به وجود آمده است و در رابطه با سلامت انسان در طول زندگی ایده‌آل‌هایی را مد نظر دارد. پرستاران در جهت پیشبرد؛ حفظ و بازگرداندن سلامت و پیشگیری از بروز بیماری؛ تسکین دردها تلاش می‌کنند.

پرستاری حرفه‌ای پویا و حمایت‌گر است که از قوانین اخلاقی خاصی پیروی می‌کند و ریشه آن مراقبت از بیمار یعنی مفهومی که در چهار زمینه فعالیت آن(کار عملی؛ آموزش؛ مدیریت و تحقیق) نهفته می‌باشد.

پرستاری رشته‌ای است که در کشور ما ناشناخته مانده است و بیشتر افراد با شنیدن نام پرستار تنها تزریقات و کمک‌های اولیه در ذهنشان نقش می‌بندد.

برخلاف این تصور ناقص، پرستار یک عضو مهم در تیم مراقبت بهداشتی است و نقش ارزنده ای در پذیرش، آماده سازی، مراقبت و حمایت‌های روحی، جسمی و اجتماعی بیمار دارد.
تلاش پرستار برای پذیرش واقعیت‌ها و تطبیق با تغییرات بالقوه و پذیرش زندگی جدید و یا تحمل طول دوره درمان وظیفه سنگین و ارزنده پرستار است.

پرستاری علم است چون نیازمند فراگیری علوم مرتبط با این رشته است و هنر است چون توانایی ارتباط خوب و سنجیده با بیمار و اطرافیانش را می‌طلبد.


این رشته در مقطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی ارشد ناپیوسته و دکتری با گرایش‌های مختلف در کشور دائر است.
اخیرا مرکزی به نام نظام پرستاری مانند سازمان نظام پزشکی تأسیس شده است.
در خصوص این رشته صبر و حوصله و مطالعه دقیق در ابعاد این شغل سنگین را توصیه می‌کنیم.
طول دوره تحصیل (برای مقطع کارشناسی) حدود 4 سال است.

 

در اواسط قرن نوزدهم (1858 میلادی) پرستاری به نام "فلورانس نایتینگل" در دنیای پرستاری قد علم کرد و شیوه پرستاری نوین را ابداء و پایه گذاری کرد و انقلابی عظیم در تربیت و آموزش پرستاران ایجاد کرد. او هدف از انجام خدمات پرستار را قرار دادن بیمار در بهترین شرایط ممکن به نحوی که طبیعت بتواند اثرات خود را اعمال نماید تعریف نمود. وی در سال 1860 اولین مدرسه پرستار نایتینگل را در بیمارستان سنت توماس تاسیس نمود.

رهبران پرستاری ، این حرفه را به عنوان یک علم و هنر تلقی کردند. با این وجود؛ تعریف حرفه پرستاری به مرور زمان تغییر کرده است. انجمن پرستاران آمریکا ( A.N.A. ) در بیانیه‌ای در سال 1995 پرستاری را تشخیص و درمان پاسخ‌های انسان به سلامتی و بیماری تعریف نمودند.

 

پرستاری در ایران:

 

در سال 1294 شمسی نخستین آموزشگاه پرستاری در ایران گشایش یافت که دوره آموزشی سه ساله جهت علاقه‌مندان این رشته برگزار می‌کرد. در سال 1314 در شهرهای تبریز؛ مشهد و شیراز آموزشگاه‌های پرستاری تاسیس شد. در سال 1320 آموزشگاه پرستاری دانشگاه تهران افتتاح شد. و در سال 1335 وزارت بهداری برای تدوین برنامه‌های آموزشی پرستاری از کارشناسان بین‌المللی پرستاری استفاده نمود و اولین کنفرانس بزرگ پرستاری را در تهران برگزار کرد.

از آنجایی که نیروی انسانی تعلیم یافته پرستاری جوابگوی نیاز جامعه نبود در سال 1338 به منظور جبران این کمبود اولین آموزشگاه بهیاری تاسیس شد.

لازم به ذکر است هم اکنون تعلیم پرستاران با مهارت‌های روز پرستاری جهان تا مقطع دکترای پرستار در ایران انجام می‌گیرد. و همه ساله خیل مشتاقان به این سفید جامگان می‌پیوندند.



 


نویسنده : ابولفضل جهانگرد » ساعت 12:36 عصر روز شنبه 92 آذر 9


! -آکا


 

میوه‌های خشک, انرژی مورد نیاز بدن, خرما

 

اگر بر این باورید که مصرف "توت" یا "خرما" به جای قند می‌تواند از بالا رفتن میزان "قند خون" جلوگیری کند سخت در اشتباهید.

ادامه مطلب


نویسنده : ابولفضل جهانگرد » ساعت 4:24 عصر روز شنبه 92 آذر 2


تماس روزانه مو با آبهای حاوی موادی مانند کلر اثر خشک‌کنندگی بر موها دارد و موجب شکنندگی آنها می‌شود. شست‌وشوی مو با شامپو مناسب را پس از استخر الزامی ا ست و به افرادی که روزانه شنا می‌کنند توصیه می‌شود موها را با شامپوهای نرم‌کننده و حالت دهنده شست‌وشو دهند؛ زیرا با این کار لایه‌ای بر روی مو ایجاد می‌شود که از خشک شدن مو جلوگیری کرده و باعث سهولت در شانه شدن مو و شفافیت موها می‌شود.

 

استفاده از آب صابون شیوه‌ای موثر برای از بین بردن ویروس ایدز بشمار می‌رود. صابون و آب معمولی می‌تواند به گونه موثری ویروس عامل بیماری ایدز یا HIV را نابود کند. تماس ترشحات دهانه رحم با آب صابون برای مدت 2 تا 6 دقیقه به شمار ویروسهای HIV را در این ترشحات به میزان بیش از یکهزار برابر کاهش می‌دهد.

  ادامه مطلب


نویسنده : ابولفضل جهانگرد » ساعت 4:16 عصر روز شنبه 92 آذر 2


معمای شماره یک

 

 

آیا شما در زمره دو درصد افراد باهوش در دنیا هستید؟ پس مساله زیررا حل کنید و دریابید در میانه
افراده باهوش جهان قرار دارید یا خیر! هیچگونه کلک و حقه ای در این مساله وجود ندارد، و تنها منطق
 محض می تواند شما را به جواب برساند. (موفق باشید)
1) در خیابانی، پنج خانه در پنج رنگ متفاوت وجود دارد.
2)در هر یک از این خانه ها یک نفر با ملیتی متفاوت از دیگران زندگی می کند.
3)این پنج صاحبخانه هر کدام نوشیدنی متفاوت می نوشند، سیگار متفاوت می کشندو حیوان خانگی متفاوت نگهداری می کنند.
سئوال: کدامیک از آنها در خانه،ماهی نگه می دارد؟

راهنمایی:

1) مرد انگلیسی در خانه قرمز زندگی می کند.
2) مرد سوئدی، یک سگ دارد
.
3) مرد دانمارکی چای می نوشد
.
4) خانه سبز رنگ در سمت چپ خانه سفید قرار دارد
.
5) صاحبخانه خانه سبز، قهوه می نوشد
.
6) شخصی که سیگار Pall Mall می کشد پرنده پرورش می دهد
.
7) صاحب خانه زرد، سیگار Dunhill می کشد
.
8) مردی که در خانه وسطی زندگی میکند، شیر می نوشد.
9)مرد نروژی، در اولین خانه زندگی می کند
.
10) مردی که سیگار Blends می کشد در کنار مردی که گربه نگه می دارد زندگی می کند
.
11) مردی که اسب نگهداری می کند، کنار مردی که سیگار Dunhill می کشد زندگی می کند
.
12) مردی که سیگار Blue Master می کشد، آب میوه می نوشد

13)مرد آلمانی سیگار Prince می کشد
.
14) مرد نروژی کنار خانه آبی زندگی می کند.
15) مردی که سیگار Blends می کشد همسایه ای دارد که آب می نوشد.
آلبرت انیشتین این معما را در قرن نوزدهم میلادی نوشت، به گفته وی 98% از مردم جهان نمی توانند این معما را حل کنند! شماچطور؟؟؟
من مطمئن هستم که شما می توانید. امتحان کنید


معمای شماره دو

زندانی دارای دو در است، یکی در آزادی و دیگری دَرِ اعدام. این زندان دارای دو زندانبان است که یکی از آنها راستگو و دیگری دروغگوست. خودِ زندانبانان همدیگر را به خوبی می شناسند. در این زندان مردی محبوس است که نمی داند کدامیک از زندانبانان راستگو، و کدامیک دروغگو است؟ به او اجازه می دهند، از هر یک از زندانبانان که دلش می خواهد سؤالی بکند و از پاسخ طرف مقابل بفهمد در آزادی کدام است تا از آن خارج شود. پرسشی که او باید بکند تا به آزادی او بینجامد چیست؟


معمای شماره سه

جهانگردی توسط قبیله ای وحشی دستگیر شد. اما به او اجازه داده شد تا جمله ای بگوید.ولی بدین شرط که اگر جمله او صحت داشته باشد او را در روغن جوشان بسوزانند و اگر غلط باشد، با تیرزهرآگین مورد هدف قرار دهند. جهانگرد هوشیار با کمی فکر پاسخ داد که موجب نجات او از مرگ شد. به نظر شما پاسخ او چه بود؟

 



 

پاسخ ها

معمای شماره یک:

جواب اول
(زرد) - نروژی - اب - dunhill - ماهی
(ابی) - دانمارکی - چای - blends - اسب
(قرمز) - انگلیسی - شیر - pall mall - گربه
(سفید)-سوئدی-ابمیوه-blue master-سگ
(سبز) - المانی - قهوه - prinse - پرنده

جواب دوم
(زرد) - نروژی - اب - dunhill - گربه
(ابی) - دانمارکی - چای - blends - اسب
(قرمز) - انگلیسی - شیر - pall mall - پرنده
(سفید)-سوئدی-ابمیوه-blue master - سگ
(سبز) - المانی - قهوه - prinse - ماهی

 

معمای شماره دو:

 

پاسخ چیستان و معما :

 

به یکی از دربانها نزدیک شده، از او می پرسد: « آقا، اگر من از دربان دیگر بپرسم که در آزادی کدام است، کدام در را نشان خواهد داد؟» هر دری را که دربان نشان دهد، می فهمد آن در، دَرِ اعدام است لذا برعکس عمل کرده، از در دیگر خارج خواهد شد. چرا؟ علتش آن است که اگر جمله فوق را از دروغگو بپرسد، او چون دروغگوست، بجای دَرِ آزادی، دَرِ اعدام را نشان خواهد داد لذا او برعکسش کرده، از در دیگر خارج می شود. و اگر از دربان راستگو بپرسد، چون او راستگوست، عین عبارت دروغِ دروغگو را بیان خواهد کرد و خواهد گفت: اگر از آن شخص (دروغگو) بپرسی فلان در را نشان خواهدداد و چون دروغگو، دَرِ اعدام را بجای دَرِ آزادی معرفی خواهد کرد و عین گفته او رانیز راستگو تکرار کرده، مرد محبوس آنرا برعکس نموده از در آزادی خارج خواهد شد


معمای شماره سه:

پاسخ داد: «با تیر زهرآگین مورد هدف قرار می گیرم» و بدین ترتیب از مرگ رهایی یافت».

 

 

 



نویسنده : ابولفضل جهانگرد » ساعت 5:44 عصر روز شنبه 92 آبان 25


 
 
کد خبر: 249153

 
تاریخ مخابره : 1392/8/11 - 16:34
 
 
 
اوایل ممکن است بعد از اینکار موها بعد از کندن دوباره رشد ‌کنند ولی مواردی به علت خونریزی میکروسکوپی در فولیکول مو و فیبروز آن باعث عدم رشد دائمی مو می‌شود.
 

 
[-] اندازه متن [+]
 

حدیث هفته/ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: برای شهادت حسین علیه السلام، حرارت و گرمایی در دل مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی شود.

 

ادامه مطلب


نویسنده : ابولفضل جهانگرد » ساعت 5:35 عصر روز شنبه 92 آبان 11


 

 

یک متخصص قلب و عروق، بیماری‌های قلبی عروقی را مهمترین عامل مرگ و میر در کشور عنوان کرد.

نویسنده : ابولفضل جهانگرد » ساعت 4:40 عصر روز شنبه 92 آبان 11


 

 

تغذیه سالم, قرص آهن, ویتامین c

دکتر خدیجه رحمانی، متخصص تغذیه در مورد زمان مناسب برای استفاده از قرص های آهن گفت که بهترین زمان برای استفاده از این قرص ها را می توان زمانی دانست که معده خالی باشد، چرا که هنگامی که معده خالی باشد بدن مقدار بسیار بیشتری آهن جذب خواهد کرد. ادامه مطلب


نویسنده : ابولفضل جهانگرد » ساعت 11:28 صبح روز شنبه 92 آبان 11


 

 

 

 

کبد چرب

کبد چرب

 

 

بیماری کبد چرب چیست و علائم شناخت بیماری کدام است؟

 

کبد چرب غیر الکلی یک التهاب کبدی است که در اثر تجمع بیش از اندازه ی چربی در بافت کبد ایجاد می شود. دربیماری کبد چرب تجمع بیش از حد چربی درکبد، گاه باعث اختلال در فعالیت طبیعی بافت کبد می گردد که می تواند سیر پیشرونده پیدا کند و باعث نارسایی کبد و یا سیروز کبدی گردد...

ادامه مطلب


نویسنده : ابولفضل جهانگرد » ساعت 11:26 صبح روز شنبه 92 آبان 11


 

 

 فواید آب آلبالو , خواص آلبالو

 

آب آلبالو خطر بیماری‌های قلبی عروقی را در مبتلایان به دیابت کاهش می‌دهد. نوشیدن این آب‌میوه، درد عضلانی ناشی از ورزش را کاهش می‌دهد و همچنین نوشیدن آن در صبح به خواب بهتر در شب کمک می‌کند.

ادامه مطلب


نویسنده : ابولفضل جهانگرد » ساعت 11:24 صبح روز شنبه 92 آبان 11

<      1   2   3   4   5   >>   >