سفارش تبلیغ
صبا ویژن



پرستار تک



نویسنده : ابولفضل جهانگرد » ساعت 9:0 صبح روز شنبه 92 آبان 4


نخوردن صبحانه باعث چاقی می‌شود

ایرنا

نتیجه یک تحقیق نشان می‌دهد افرادی که صبحانه مصرف نمی‌کنند بیشتر در معرض چاقی قرار دارند.

بر اساس این تحقیق که توسط پژوهشکده علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شده الگوی غذایی مصرف مرتب صبحانه می‌تواند در کاهش ابتلا به چاقی موثر باشد.

دکتر "حمیرا حمایلی مهربانی" از محققین این تحقیق در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا گفت بر اساس نتایج این تحقیق افرادی که صبحانه مصرف نمی‌کنند دو و نیم برابر بیشتر از سایرین در معرض خطر چاقی قرار دارند.

وی گفت یکی از علل ارتباط صبحانه نخوردن و چاقی این است که افرادیکه صبحانه نمی‌خورند در طول روز بیشتر از میان وعده‌ها که غالبا هم شامل مواد چرب و شیرین است استفاده می‌کنند.

مهربانی اضافه کرد به عنوان مثال شخصی که صبحانه نمی‌خورد قبل از نهار در صورت گرسنه شدن، چیزهای مختلفی مانند شیرکاکائو یا شیرینی و یا مواد چرب مصرف می‌کند که همین امر فرد را مستعد چاقی می‌کند.

همچنین بر اساس نتایج این تحقیق افرادی که به طور مرتب صبحانه مصرف می‌کردند از کیفیت رژیم غذایی مطلوبتری برخوردار بوده و مصرف میوه و سبزی و مواد حاوی فیبر در آنها بیشتر بوده است.

وی در گفت و گو با ایرنا در خصوص نحوه انجام این تحقیق گفت این تحقیق بر روی ? 562?نفر شامل ? 279?مرد و ? 283?زن که در محدوده سنی ? 19?تا?59? سال قرار داشتند انجام شد.

وی گفت بر اساس یافته‌های این تحقیق ? 72?درصد افراد مورد مطالعه در گروه با صبحانه و ? 28?درصد در گروه بدون صبحانه بودند که مردان ? 39?درصد و زنان ? 61?درصد گروه بدون صبحانه را تشکیل می‌دادند.

محقق پژوهشکده علوم غدد درون ریز گفت بر اساس یافته‌های این تحقیق نمایه توده بدن، دور کمر و نسبت دور کمر به دور باسن در افراد بدون صبحانه با افرادیکه صبحانه مصرف می‌کردند تفاوت معناداری وجود داشت.

وی در ادامه گفت‌وگو با ایرنا گفت نتایج این تحقیق نشان می‌دهد بین نخوردن صبحانه و چاقی ارتباط وجود دارد.

دکتر مهربانی یادآور شد در این مطالعه افرادیکه صبحانه نمی‌خوردند، در مقایسه با کسانی که صبحانه می‌خوردند، الگوی غذایی نادرست تری داشتند و در وعده‌های بعدازظهر چربی و نان بیشتری مصرف می‌کردند.

وی گفت به طورکلی نتایج این مطالعه حاکی از ارتباط قابل توجه مصرف صبحانه با کاهش خطر ابتلا به چاقی و بخصوص چاقی شکمی است.

وی در پایان یادآور شد می‌توان با آموزش تغذیه صحیح، افزایش آگاهی مردم و اصلاح رفتارهای تغذیه‌ای برای کاهش چاقی که از عوامل خطر بیماری‌های مزمن غیر واگیر است گام مهمی برداشت.

  
آواتار H A M E D

  •  

    استرس قلب را تحت فشار قرار می‌دهد

    --------------------------------------------------------------------------------

    مراکزی از مغز که مسوول یادگیری، حافظه و احساسات هستند در زمان استرس، قلب را تحت فشار قرار می دهند.

    به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی فرهنگی ایسکانیوز، به نقل از بی بی سی، دانشمندان انگلیسی نشان داده اند که علائم مخابره شده از این مناطق در مغز ماهیچه‌های قلبی فردی را که ناراحتی قلبی دارد بی ثبات کند. این حالت می تواند باعث ناهنجاری‌های مهلکی در ضربان قلب شود. استرس فعالیت قلب را سریع می کند و باعث افزایش جریان خون می شود و به دنبال آن بدن فعالیت سریع از خود نشان می دهد. دانشمندان فکر می کردند که این تغییرات به دلیل علائم مخابره شده از مناطق قدیمی‌تر مغز است. ناهنجاری در ضربان قلب بیماران حتی می تواند باعث مرگ ناگهانی شود. محققان ارتباطی را بین عملکرد واقعی قلب و فعالیت قشر مخ کشف کردند که مبین این مطلب است که این نواحی مغز کاملا با نبض هماهنگ هستند. نواحی از مغز که مسوول تنظیم فعالیت قلبی هستند در اثر استرس دچار اختلال می شوند

    متاسفانه در جوامع امروزی استرس در افراد حتی در کودکان و نوجوانان به شدت افزایش پیدا کرده و این یه زنگ خطریه واسه جوامع.



    تا که بودیم نبودیم کسی
    کشت ما را غم بی همنفسی
    تا که رفتیم همه یار شدند
    خفته ایم و همه بیدارشدند
    قدر آینه بدانیم چون هست
    نه در آن وقت که اقبال شکست



      



  • نویسنده : ابولفضل جهانگرد » ساعت 2:10 عصر روز سه شنبه 92 مهر 30


     

    مراکزی از مغز که مسوول یادگیری، حافظه و احساسات هستند در زمان استرس، قلب را تحت فشار قرار می دهند.

    به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی فرهنگی ایسکانیوز، به نقل از بی بی سی، دانشمندان انگلیسی نشان داده اند که علائم مخابره شده از این مناطق در مغز ماهیچه‌های قلبی فردی را که ناراحتی قلبی دارد بی ثبات کند. این حالت می تواند باعث ناهنجاری‌های مهلکی در ضربان قلب شود. استرس فعالیت قلب را سریع می کند و باعث افزایش جریان خون می شود و به دنبال آن بدن فعالیت سریع از خود نشان می دهد. دانشمندان فکر می کردند که این تغییرات به دلیل علائم مخابره شده از مناطق قدیمی‌تر مغز است. ناهنجاری در ضربان قلب بیماران حتی می تواند باعث مرگ ناگهانی شود. محققان ارتباطی را بین عملکرد واقعی قلب و فعالیت قشر مخ کشف کردند که مبین این مطلب است که این نواحی مغز کاملا با نبض هماهنگ هستند. نواحی از مغز که مسوول تنظیم فعالیت قلبی هستند در اثر استرس دچار اختلال می شوند

     

     



    نویسنده : ابولفضل جهانگرد » ساعت 2:3 عصر روز سه شنبه 92 مهر 30


    آیاجوش به مواد غذایی بستگی دارد؟
    بر خلاف تصور عموم مردم که فکر می‌کنند مصرف تنقلات و شکلات و غذاهای شیرین باعث ایجاد جوش می‌شود باید ذکر کنم که تاکنون این فرضیه از نظر علمی ثابت نشده است. ولی جاهایی مانند آشپزخانه و جاهای گرم و محیط‌های مشابه می‌توانند عامل ایجاد جوش باشند و تغذیه به تنهایی نمی‌تواند عامل ایجاد جوش باشد.



    نویسنده : ابولفضل جهانگرد » ساعت 1:55 عصر روز سه شنبه 92 مهر 30


    شلیل و خواص مفید آن

     

    شلیل که شباهت زیادی به هلو دارد چیزی در حدود 2000 سال پیش از کشور چین نشأت گرفته است. 95 درصد شلیل های رشد یافته در ایالات متحده در کالیفرنیا پرورش

     

     

    شلیل که شباهت زیادی به هلو دارد چیزی در حدود 2000 سال پیش از کشور چین نشأت گرفته است.
    95 درصد شلیل های رشد یافته در ایالات متحده در کالیفرنیا پرورش می یابند.
    بیش از 150 وارتیه ی مختلف از شلیل وجود دارد که از دو وارتیه ی اصلی به وجود آمده اند؛ clingstone و freestone.
    برخی شلیل ها به رنگ سبز و برخی دیگر به رنگ های زرد و قرمز و نارنجی است.

    پرورش شلیل
    شلیل را می توانید در باغچه های خانه های تان نیز بکارید اما آن چه باید بدانید این است که شلیل در اقلیم و شرایط آب و هوایی که بهارش دچار یخ بندان و سرمازدگی می شود و زمستانش هم دمای خیلی پایین دارد به خوبی پرورش نمی یابد.

    ارزش تغذیه ای شلیل
    اندازه ی واحد نصف فنجان (69 گرم)
    مقدار در هر واحد درصد نیاز روزانه
    کالری 30
    کالری از چربی 0
    کل چربی 0 گرم 0 درصد
    کلسترول 0 گرم 0 درصد
    سدیم 0 گرم 0 درصد
    کل کربوهیدرات 7 گرم 2 درصد
    فیبر 1 گرم 4 درصد
    قند 5 گرم
    پروتئین 1 گرم
    ویتامین آ 4 درصد
    ویتامین ث 6 درصد
    کلسیم 0 درصد
    آهن 2 درصد

    فواید تغذیه ای شلیل
    شلیل یک منبع غنی از آنتی اکسیدان هایی است که با رادیکال های آزاد در سلول ها می جنگد. آنتی اکسیدان های موجود در شلیل در بدن به ویتامین A تبدیل می شوند.
    شلیل منبع خوبی از بیوفلاونوئیدها و کاروتنوئیدها می باشد. در واقع شلیل غنی از لوتئین و لیکوپن است. لوتئین مسئول رنگ قرمز، نارنجی و زرد در میوه ها و سبزیجات است. این فیتوکمیکال ها به خصوص برای پیشگیری از بیماری های قلبی، بیماری های چشمی مانند دژنراسیون ماکولار و سرطان مفید است.
    شلیل هم چنین منبع خوبی از فیبر و پتاسیم است که هر دوی این ها برای سلامتی مفید و سودمند هستند؛ فیبرهایی که در شلیل یافت می شود نقش مهمی را در پاک سازی کولون و سلامتی کولون ایفا می کنند. پتاسیم نیز موجب افزایش شادابی و تحرک در فرد می شود، فشار خون بالا را کنترل می کند و خطر ابتلا به سکته ی مغزی را کاهش می دهد.
    شلیل همچنین حاوی ویتامین C ی بالایی است؛ همه ی شما می دانید که ویتامین C، به عنوان یک آنتی اکسیدان از خیلی از بیماری ها مانند بیماری های قلبی عروقی و ... پیشگیری می کند و برای سلامت پوست و لایه های محافظتی بدن مفید است. این ویتامین پوست انسان را با طراوت نگاه می دارد و موجب جوانی پوست می شود. از تأثیرات دیگر این ویتامین، می توان به افزایش جذب آهن موجود در غذا اشاره کرد.

    شلیل و اندیس گلیسمی
    به طور کلی مواد غذایی در سه دسته ی مواد غذایی با اندیس گلیسمی پایین، مواد غذایی با اندیس گلیسمی متوسط و مواد غذایی با اندیس گلیسمی بالا قرار می گیرند.
    تعریف ساده ی اندیس گلیسمی یعنی این که چه مدت زمانی طول می کشد تا قند ماده ی غذایی خورده شده وارد خون شود.
    موادی که در گروه یک قرار می گیرند اندیس گلیسمی شان 55 و کمتر از آن است. این مواد غذایی برای مبتلایان به دیابت مفید است زیرا هم قند خون شان به آهستگی بالا می رود و هم این که دیرتر احساس گرسنگی می کنند.
    شلیل دارای اندیس گلیسمی 43 است و این یعنی این که این ماده ی غذایی هم برای مبتلایان به دیابت مفید است و هم برای افرادی که می خواهند وزن شان را کاهش دهند.

    نگهداری
    شلیل باید در جامیوه ای یخچال به مدت زمان حداکثر یک هفته در یک کیسه ی پلاستیکی نگه داری شود. برای افزایش مدت زمان نگه داری شلیل می توانید آن را فریز کنید و یا به صورت کمپوت در آورید.

    مراقب باشد
    هسته ی شلیل را نباید بخورید؛ زیرا دارای ماده ای به نام آمیگدالین است که در بدن تبدیل به سیایند می شود. سیایند یک سم قوی است که هنگامی که خورده می شود یا وارد بدن می شود می تواند موجب بیماری های شدید و خطرناکی و یا حتی مرگ شود. پس هسته ی شلیل را نخورید!
    salamatnews.com



     

     

     



    نویسنده : ابولفضل جهانگرد » ساعت 1:49 عصر روز سه شنبه 92 مهر 30


    خواص پزشکی و درمانی کندر

    کندر در حقیقت صمغ گیاهی به همین نام است که مزه‌ای گس و تلخ دارد

     

     کندر در حقیقت صمغ گیاهی به همین نام است که مزه‌ای گس و تلخ دارد. این صمغ از زمان‌های بسیار قدیم توسط درمانگران طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده بوده و امروزه نیز به 3 صورت خوراکی، موضعی و بخور مصرف می‌شودادامه مطلب.


    نویسنده : ابولفضل جهانگرد » ساعت 1:45 عصر روز سه شنبه 92 مهر 30


    12 علامت افسردگی در مردان

    خستگی، خوابیدن زیاد و یا کم خوابی، عصبانیت، زودرنجی و اضطراب نمونه هایی از علائم افسردگی در مردان هستنتد ادامه مطلب.


    نویسنده : ابولفضل جهانگرد » ساعت 1:37 عصر روز سه شنبه 92 مهر 30


    متخصصان معتقدند عوامل متعددی می‌توانند در تعریق بیش از حد و افزایش بوی عرق بدن نقش داشته باشند که مصرف برخی موادغذایی از جمله آنهاست.


    متخصصان تغذیه و سلامت می‌گویند: مصرف بیش از حد غذاهای تند به افزایش سطح گوگرد در بدن منجر می‌شود که این ماده باید از طریق پوست و یا از راه بازدم از بدن دفع شود و همین امر تعریق را تشدید می‌کند. به این ترتیب توصیه می‌شود که در مصرف غذاهای تند حاوی سیر و پیاز حد تعادل را نگه دارید.
    بعلاوه مصرف بیش از حد شکلات، چای و قهوه باعث افزایش تعریق می‌شود چرا که 10 درصد از این مواد پس از مصرف در بدن فرآوری نشده و به تعریق زیاد منجر می‌شود و بوی عرق را نیز تشدید می‌کند.
    مصرف هله‌هوله‌ها و تنقلات ناسالم نیز باعث تجمع سلول‌های چربی در بدن می‌شود و این امر یکی از دلایل اصلی افزایش تعریق و بوی عرق است. بعلاوه مصرف غذاهایی که حاوی مقدار زیادی شکر، نمک و روغن هیدروژنه هستند، توصیه نمی‌شود.
    علاوه بر اینها مصرف زیاد مواد لبنی که سرشار از پروتئین هستند منجر به آزاد شدن سولفید هیدروژن و ماده دیگری موسوم به «متیل مرکاپتان» در بدن می‌شود و این دو ترکیب نیز به نوبه خود بوی عرق را تشدید می‌کنند.سیگار و سایر محصولات دخانی نیز از عوامل مهم تشدیدکننده بوی نامطبوع عرق هستند.

    منبع:aftabir.com

     

     



    نویسنده : ابولفضل جهانگرد » ساعت 1:33 عصر روز سه شنبه 92 مهر 30


     


    زنان بیش از مردان در خطر ابتلا به ایدز هستند. زنان و بیماری ایدز

    زنان و بیماری ایدز

    چرا زنان بیشتر از مردان مستعد ایدز هستند؟!

     آمار ایدز رو به افزایش است و وزارت بهداشت می‌گوید این موج بیشتر از هرکسی زنان را نشانه رفته است. تحقیقات نشان داده احتمال ابتلای زنان به ویروس HIV حدود 5/2 برابر بیشتر از مردان است و زنان به دلیل ویژگی خاص‌تری نسبت به مردان بیشتر در معرض ابتلا به ایدز هستند.

    آمار: از 2700 تا 13000 زن مبتلا به ایدز

    چند هفته قبل وزارت بهداشت اعلام کرد که آمار زنان ایدزی افزایش یافته است. طبق این آمار تا پایان سال قبل تعداد کل مبتلایان به بیماری ایدز در کل کشور 26 هزار و 125 نفر بوده است که از این تعداد 10.2 درصد آنان زن هستند، یعنی حدود دو هزار و 700 زن مبتلا به ایدز وجود دارد.

    به گفته پژوهشگران بر اساس فرمول‌های سازمان بهداشت جهانی در تمام کشورهای جهان آمار مخفی از ایدز وجود دارد که به دلایل زیادی از جمله انگ و تبعیض خودشان را معرفی نمی‌کنند. براساس این فرمول در ایران نیز تخمین آنها حدود پنج برابر مقدار ثبت شده، یعنی بیش از 130 هزار نفر است. سازمان جهانی بهداشت هم گفته که از هر پنج نفر مبتلا به ویروس ایدز در ایران، فقط یک نفر از آنها از بیماری خود مطلع است. اما سهم زنان بر اساس فرمول‌های سازمان بهداشت جهانی هم نشان می‌دهد که بیش از 13 هزار نفر زن مبتلا به ایدز هستند.

    این اولین بار نیست که وزارت بهداشت و کارشناسان نگرانی خود را از افزایش شیوع ایدز در بین زنان ایرانی بیان می‌کند. چند سالی است که موج سوم ایدز از رابطه غیربهداشتی و البته نامشروع جنسی، زنان را هدف گرفته است.

    زنان، قربانی تماس جنسی آلوده هستند

    وزارت بهداشت می‌گوید که اکثر زنانی که ایدز دارند، از طریق تماس جنسی با همسران‌شان به این بیماری مبتلا شده‌اند. همسر این زنان به دلیل اعتیاد تزریقی یا تماس‌‌های جنسی آلوده شده‌اند و این ویروس را به آنها منتقل کرده‌‌اند.

    همچنین رئیس مرکز تحقیقات ایدز وزارت بهداشت هم با اشاره به افزایش ابتلا به ایدز در زنان کشور گفته که «از بین بیماران مراجعه کننده به بنده 99 درصد موارد جدید از طریق رابطه جنسی مبتلا شده‌اند.»سازمان جهانی بهداشت هم تأکید کرده که بیشترین راه انتقال ویروس ایدز در ایران از طریق برقراری روابط ناسالم جنسی صورت می‌گیرد.

    وزیر بهداشت سابق هم بر این باور است که رشد انتقال ایدز از طریق رابطه جنسی خیلی بیشتر و خطرناک شده است و هشدار داده که اگر همین روند رشد ایدز از طریق روابط جنسی ناسالم طی شود در 10 سال آینده 50 درصد مبتلایان به ویروس ایدز در کشور ما از طریق جنسی مبتلا شده‌اند.

    ویژگی جسمانی زنان در ابتلای بیشتر به ایدز

    زنان از نظر جسمانی آمادگی بیشتری نسبت به مردان برای دریافت ویروس HIVرا دارا هستند. این واقعیت یک پیام با خود به همراه دارد و آن این است که بایستی توجه خاصی به زنان در مبارزه با ایدز شود و از آنان حمایت بیشتری به عمل آید.

    تأثیر مستقیم دیگری که آلودگی در زنان به وجود می‌آورد، انتقال ویروس از طریق مادر به جنین است که این نیز خود دلیل دیگری است برای توجه بیشتر به آسیب پذیری زنان و زنگ خطری است در افزایش آمار کودکان آلوده و مبتلا به ایدز. اطلاعات به دست آمده از تحقیقات متفاوت نشان می‌دهد که در تماس جنسی بین زن و مرد، زنان در مقایسه با مردان به میزان دو برابر بیشتر امکان دریافت ویروس از شریک جنسی آلوده خود را دارند.

    در این میان برخی از کارشناسان نسبت به شیوع ویروس ایدز در محیط‌های آرایشگاه‌های زنانه هم هشدار می‌دهند و می‌گویند در صورت عدم رعایت بهداشت در این مکان‌ها، خدماتی مانند پدیکور، مانیکور و انواع تاتو مستعد انتقال بیماری‌هایی مانند ایدز است.به هرحال در اینجا هم آمار سلامت به نفع جامعه و به ویژه زنان نیست و صدای یک زنگ خطر دیگر هم شنیده می‌شود.

    گردآوری :اریا تاک

    منبع :اریا تاک



    نویسنده : ابولفضل جهانگرد » ساعت 12:35 عصر روز سه شنبه 92 مهر 30


    کک و مک صورت خود را با لیمو درمان کنید

    لیمو ترش به علت دارا بودن اسید لایه‌برداری بسیار موثر است که سبب سفید شدن پوست و حتی سبب کم رنگ شدن و در بسیاری از موارد سبب حذف دایمی لک‌ها و کک و مک می‌شود.

    وجود کک و مک روی بینی و گونه‌ها و صورت، بخشی از زیبایی شما را خدشه‌دار می‌کند و آثار کک و مک از روی پوست با هیچ لیف و صابونی پاک نمی‌شود، اما راه‌هایی برای کمرنگ شدن آنها و یا حتی از بین بردنشان وجود دارد، کک و مک لکه‌های گرد ملانین است که در افراد سفیدپوست شایع‌تر است.

    این لکه‌ها پراکنده هستند و با قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می‌شوند، کک و مک بیشتر در فصل تابستان روی پوست ایجاد می‌شود و در زنان و مردان به یک نسبت اتفاق می‌افتد.

    ماسک لیمو ترش:

    لیمو ترش پوست را سفید می کند و اثر لکه ها را کم می کند.آب لیمو ترش را روی پوست بمالید و پس از دو دقیقه با آب بشویید و خشک کنید.پس از چند روز لکه های کک مک کمرنگ می شوند.ماسک دیگر از ترکیب عسل و آب لیمو ترش و جوانه گندم بدست می آید. این مواد را با هم مخلوط کنید و بصورت خمیری روی پوست بمالید و پس از 10 دقیقه بشویید.

     

    *کک مک بیشتر در افراد سفید پوست ایجاد می‌شود

    متخصص پوست و مو در این باره اظهار کرد: کک و مک بیشتر در افرادی شیوع پیدا می‌کند که پوستی روشن و سفیدموها و چشمانی رنگی دارند که در واقع نتیجه طبیعی عمل سلول‌های رنگ‌ساز است.

     

    حسن موسوی‌شفق ادامه داد: نقاطی از بدن که در معرض تشعشع آفتاب قرار می‌گیرند، بیشتر دچار کک و مک می‌شوند و این بدان علت است که در اثر تابش آفتاب و اشعه ماورای بنفش، ملانین که از سلول‌های رنگ‌ساز پوست ترشح می‌شود، به ‌طور ناهماهنگ در سطح پوست جمع و سبب به ‌وجود آمدن کک و مک می‌شود.

     

    وی درباره علت به وجود آمدن کک و مک اذعان داشت: به وجود آمدن کک و مک می‌تواند دو علت داشته‌ باشد؛ یا ژنتیک است یا به دلیل قرار گرفتن زیاد در مقابل آفتاب، بعضی از افراد به ‌طور ارثی مستعد کک و مک هستند و معمولاً همین افراد بعد از قرار گرفتن در آفتاب به راحتی صورت‌شان پر از کک و مک می‌شود و این دقیقاً همان دلیلی است که همه جا، استفاده از ضد آفتاب تأکید می‌شود.

    این متخصص گفت: کک و مک‌های ناشی از آفتاب معمولاً روی کمر و ‌شانه‌های افرادی به‌وجود می‌آید که بیشتر اهل آفتاب گرفتن هستند.

     

    *لیزر درمانی که یکی از راه‌های درمان کک و مک است

    وی ابراز داشت: هرچند درمان قطعی برای این عارضه وجود ندارد، اما استفاده از ضد‌آفتاب، پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید و ایجاد پوشش مناسب پوست مثل از انواع حفاظ‌ها (کلاه و عینک) کرم ضد‌آفتاب می‌تواند در کاهش آن نقش داشته باشد.

     

    در این راستا با متخصص پوست و مو و زیبایی دیگری گفت‌وگویی داشتیم که مهری صادق‌پور در مورد کک و مک و دلایل به وجود آمدن آن، بیان کرد: کک و مک‌ها از ملانین هستند و ملانین از موادی است که طیف‌های لیزر را جذب می‌کند و در نتیجه نور و اشعه لیزر می‌‌تواند کک و مک‌ها را تا حدی از بین ببرد، البته در بیشتر موارد از بین رفتن کک و مک به ‌صورت موقتی است و اینکه به‌ طور دائمی از بین برود بستگی به نوع پوست و ژنتیک شخص مراجعه‌‌کننده دارد و البته انجام مراقبت‌های دیگر نیز در دائمی شدن بی‌تأثیر نیست.

     

    وی در مورد لیزر درمانی که یکی از راه‌های درمان کک و مک است، تصریح کرد: تا به حال لیزر‌های متعددی برای درمان کک و مک ساخته و به ‌کار گرفته شده که البته مکانیسم بسیاری از این لیزرها به نسبت شبیه به هم هستند و نکته مهمی که باید در مورد لیزر درمانی در نظر گرفته شود این است که جلسه اول تست درمانی انجام شود، بدین معنی که یک منطقه از صورت که دچار لک است با انرژی‌های متفاوت لیزر شود و درصورتی که بعد از یک ماه نتیجه لیزر خوب بود، سایر مناطق مبتلا هم لیزر شوند.

     

    *استفاده از لایه بردارهای شیمیایی برای درمان لیزر درمانی

    صادق‌پور در مورد یکی دیگر از راه‌های درمان کک و مک، متذکر شد: یکی دیگر از راه‌های درمان کک و مک که باید توسط پزشک انجام شود، استفاده از لایه‌بردارهای شیمیایی است، البته این لایه‌بردارها می‌توانند سبب به ‌وجود آمدن عوارضی چون قرمزی، پوسته پوسته شدن و حتی تاول شوند، اما بعد از چند روز سطح روی پوست شما را لایه‌ای جوان و تازه می‌پوشاند که نه تنها صاف‌تر و نرم‌تر است؛ بلکه لک‌های روی آن نیز کمرنگ شده و گاهی نیز محو شده است.

     

    وی در پایان در مورد استفاده از لیمو ترش، عنوان داشت: لایه‌بردارهای ساده‌تری نیز وجود دارد که می‌توانید خودتان در خانه استفاده کنید و بسیار کمک‌کننده‌ هستند؛ یکی از این لایه‌بردارها لیمو ترش است، لیمو ترش به علت دارا بودن اسید لایه‌برداری بسیار موثر است که سبب سفید شدن پوست و حتی سبب کم رنگ شدن و در بسیاری از موارد سبب حذف دایمی لک‌ها و کک و مک می‌شود.

    منبع:تاپناز



    نویسنده : ابولفضل جهانگرد » ساعت 12:28 عصر روز سه شنبه 92 مهر 30

    <   <<   6   7   8      >