سفارش تبلیغ
صبا ویژن



پرستار تک

علت کبودی لب ها

علت کبودی لب ها

علت کبودی لب ها

اگر لب‌هایتان کبود شوند، نشان می دهد بدن شما دچار کمبود اکسیژن شده است.

وقتی در معرض سرمای شدید قرار می‌گیرید، بدن شما جریان خون را در سطح پوست کمتر کرده و برای حفظ گرما در اندام‌های حیاتی مثل قلب، مغز و کلیه‌ها، خون را به درون بدن هدایت می‌کند. این کار اکسیژن را در مویرگ‌های سطحی پوست کم کرده و رنگ پوست را در لب‌ها، آبی (کبود) نشان می‌‌‌دهد.

کبودی لب‌ها ممکن است نشانه کمبود ‌اکسیژن خون در اثر سیگار کشیدن یا استنشاق گازهای سمی باشد.

اگر لب‌هایتان کبود و پوستتان رنگ پریده است، ممکن است دچار کم‌خونی فقر آهن باشید. آهن جزئی حیاتی در هموگلوبین (ماده‌ای که رنگ قرمز به خون‌ می‌دهد) است. غیر از کمبودهای تغذیه‌ای، از دیگر عوامل کمبود آهن خون، قاعدگی خانم ها و زخم را می‌توان نام برد، یعنی هر چیزی که باعث کم شدن خون بدن شود.

در کودکان، کبودی لب‌ها و سرفه شدید ممکن است نشانه خروسک شدید باشد که بسیار شایع است.

لب‌هایی که ناگهان کبود شوند – همراه با تنگی نفس و تند شدن ضربان قلب – زنگ خطری برای بیماری قلبی یا شش‌ها (ریه ها) هستند. در این حالت احتمالا دچار ناراحتی شدید قلب شده‌اید، یا شش‌هایتان در اثر سینه پهلو، برونشیت، آسم یا آمفیزم، اکسیژن کافی دریافت نمی‌کند.

وجود لخته خون در شش هم این حالت را ایجاد می‌کند و باید فورا به اورژانس مراجعه کرد.

اما اگر کبودی لب در اثر سرما باشد، برای رفع آن کارهای زیر را می‌توانید انجام دهید:

- حوله‌ای بزرگ یا پتویی را به سر تا پای خود بپیچید. هر چه بیشتر خود را گرم کنید، زودتر مرکز بدن گرم شده و خون به لب‌ها و انگشتان دست و پا برمی‌گردد.

- نوشیدن مایعات گرم هم به انبساط رگ‌های خونی و جریان بهتر خون کمک می‌کند. اما قهوه نخورید، کافئین موجود در قهوه رگ‌های خونی را تنگ‌تر می‌کند.

- ورزش کنید. حرکات ورزشی بدون توقف دست و پا، گردش خون را سریع‌تر کرده و اکسیژن بیشتری به بافت‌ها می‌رساند و به‌سرعت رنگ پوست و لب را بر‌می‌گرداند.

- سیگار نکشید. کشیدن سیگار، اکسیژن بدن را کم کرده و باعث تنگی رگ‌های خونی می‌شود.

چه وقت به پزشک مراجعه کنیم؟

- اگر لب‌هایتان ناگهان کبود شد و ضربان قلبتان بالا رفت، عرق کردید یا به سرفه افتادید و دچار تنگی نفس شدید، فورا به پزشک مراجعه کنید.

- اگر لب‌ها و ناخن‌های کودکتان کبود شد و سرفه شدید، تب یا تنگی نفس داشت، فورا او را نزد پزشک ببرید.



نویسنده : ابولفضل جهانگرد » ساعت 12:21 عصر روز سه شنبه 92 مهر 30


یک کارشناس تغذیه با بیان این که استفاده از منابع اسید چرب امگا3 از جمله انواع ماهی ها به مقدار چندین بار در هفته موجب پیشگیری از بروز افزایش فشارخون می شود گفت: افراد از مصرف ماهی تن اجتناب کنند چرا که محتویات جیوه آن می‌تواند فشار خون را افزایش دهد.

دریافت زیاد لبنیات، میزان اسید اوریک سرم را کاهش می‌دهد از طرف دیگر میزان بالای اسید اوریک اغلب با فشار خون ارتباط مستقیم دارد.

افزایش مصرف منابع اسید فولیک، ویتامین b12 و b6 برای سلامت قلب و عروق مفید است . دریافت کافی ویتامین d نیز برای سلامت بدن مهم است چرا که کمبود ویتامین d با افزایش خطر بروز فشار خون بالا یا سکته قلبی ناگهانی در افراد با سابقه ناراحتی قلبی در ارتباط است.

سایت قاره رتبه شماره یک تبلیغات در کشور

 افراد کم تحرک شانس بیشتری نسبت به افراد فعال برای ابتلا به بیماری پر فشاری خون دارند.

فعالیت بدنی متوسط که با 30 تا 45 دقیقه پیاده روی تند در اکثر روزهای هفته تعریف می‌شود به عنوان درمان جانبی در بیمار پرفشار خون توصیه شده است.

سایت قاره رتبه شماره یک تبلیغات در کشور

 استفاده از رژیم غذایی کم چرب است با مقادیر زیاد از میوه‌ها وسبزیجات و لبنیات کم چرب  فشار خون را کاهش می‌دهد. همه افراد مقادیر کافی پتاسیم از شیر بدون چربی، سیب زمینی پخته، گریپ فروت، پرتقال، موز و دیگر میوه‌ها و سبزیجات باید در برنامه روزانه باشند.

سایت قاره رتبه شماره یک تبلیغات در کشور

جمع بر کاهش مصرف نمک، خواندن برچسب مواد غذایی با دقت، استفاده از رژیم غذایی با کنترل انرژی مصرفی در صورت نیازداشتن به کاهش وزن و استفاده از روغن زیتون، سویا و کانولا به عنوان جانشینی برای روغن جامد و چربی اشباع در پخت و پز  و همچنین عدم مصرف نوشیدنی‌های الکلی تاکید کرد.

این کارشناس تغذیه با بیان این که استفاده از منابع اسید چرب امگا3 از جمله ماهی مکرل هدوک، ساردین و سالمون چندین بار در هفته موجب پیشگیری از بروز افزایش فشارخون می شود گفت:  افراد از مصرف ماهی تن اجتناب کنند چرا که محتویات جیوه آن می‌تواند فشار خون را افزایش دهد.

منبع : پارسینه



نویسنده : ابولفضل جهانگرد » ساعت 12:19 عصر روز سه شنبه 92 مهر 30


 

خواص بسیار زیاد گردو

خواص بسیار زیاد گردو

خواص بسیار زیاد گردو

خواص گردو

گردو را به نام “غذای مغز” نیز می شناسند و این فقط به خاطر شباهت آن به مغز نیست، بلکه به خاطر وجود امگا 3 فراوان آن می باشد. برای درست عمل کردن مغز، به امگا 3 نیاز داریم.

مصرف 4 عدد مغز گردو در روز موجب افزایش اسید چرب ضروری امگا 3 می گردد.

یک چهارم فنجان مغز گردو، در حدود 8/90 درصد نیاز روزانه بدن به این چربی ضروری را تامین می کند.

 

? فواید گردو:

موسسه غذا و دارو پیشنهاد کرده است که برای سلامت قلب روزانه 30 گرم گردو بخورید.

گرچه فواید زیادی در آجیل پنهان است، بعضی ها به گمان این که آجیل موجب افزایش وزن می شوند، از خوردن گردو و دیگر آجیل ها امتناع می کنند. ولی ثابت شده است، افرادی که حداقل 2 بار در هفته آجیل مصرف می کنند، احتمال افزایش وزن در آنها به مراتب کمتر از آنهایی است که اصلا آجیل مصرف نمی کنند. پس به گمان این که اگر گردو یا آجیل بخورید چاق می شوید، این غذای بسیار خوشمزه و مفید را از خود دور نکنید.

 

? ویتامین ها و عناصر معدنی موجود در گردو:

? گردو بهترین منبع منگنز و مس می باشد.

? در گردو، منیزیم و فسفر نیز وجود دارد. مقداری روی، آهن، کلسیم و سلنیوم نیز پیدا شده است.

 

? گردو مقدار کمی سدیم یا نمک دارد.

? گردو حاوی بیشترین مقدار ویتامین های B6، B1 و B5( پانتوتنیک اسید) می باشد.

? در گردو ویتامین هایی نظیر E ، B3 و B2 نیز وجود دارد.

کالری گردو زیاد است. حدود 654 کالری در هر 100 گرم گردو وجود دارد. لذا بهتر است روزی که می خواهید گردو مصرف کنید، کالری آن را محاسبه کرده و از کالری روزانه خود کم کنید. به این ترتیب ترس از چاق شدن را نخواهید داشت؛ برای مثال، اگر کالری مورد نیاز شما در روز 2000 کالری است و شما100 کالری گردو مصرف می کنید، لذا می توانید 1900 کالری باقی مانده را از مواد غذایی مختلف دریافت کنید.

ولی اگر می خواهید گردو میل کنید و همانند روزهای گذشته غذاهای روزانه خود را نیز مصرف کنید، این نکته را از یاد نبرید که باید 131 دقیقه پیاده روی کنید تا انرژی دریافت شده از گردو، بسوزد.

? گردو در حدود 7/6 گرم فیبر دارد.

 

15درصد از چربی های گردو از نوع چربی های غیر اشباع و مفید برای سلامت قلب می باشد. این نوع چربی، پایین آورنده کلسترول بد(LDL) و افزایش دهنده کلسترول خوب(HDL) است.

1) کاهش کلسترول کل

2) کاهش LDL کلسترول

3) افزایش HDL کلسترول

4) افزایش قابلیت ارتجاعی رگ های بدن

5) محافظت در برابر بیماری قلبی

6) افزایش قدرت ذهن و هوش

7) مفید برای تنگی نفس

8) جلوگیری از ورم مفاصل

 

9) مفید در بیماری های پوست نظیر: اگزما و پسوریازیس( به وجود آمدن لکه های قرمز رنگ در پوست)

10) ضد سرطان

11) دارای آنتی اکسیدان. در بین آجیل ها، آنتی اکسیدان گردو و شاه بلوط از همه بیشتر است.

12) محافظت از سیستم ایمنی

13) جلوگیری از لخته خون

 

14) تنظیم سوخت و ساز در بدن

15) تنظیم فشار خون

16) تنظیم قند خون

17) جلوگیری از پارکینسون و آلزایمر

18) جلوگیری از سنگ کیسه صفرا

19) حفاظت از استخوان

 

20) روغن گردو درمان کننده دردهای مفاصل است و جذب مواد غذایی را آسان می کند.

21) کودکانی که مقدار امگا 3 در برنامه ی غذایی شان کم است، اختلالاتی مانند بیش فعالی یا هایپراکتیوی، مشکلات رفتاری، کج خلقی و مشکلات خواب در آنها زیاد است.

22) زنانی که در هفته 28 گرم آجیل و بادام زمینی مصرف می کنند، 25 درصد احتمال پیشرفت سنگ کیسه صفرا را کم می کنند.

23) اگر می خواهید خواب آرامی داشته باشید، برای شام، سالاد سبزیجات به همراه گردو مصرف کنید.

 



نویسنده : ابولفضل جهانگرد » ساعت 12:17 عصر روز سه شنبه 92 مهر 30


مناسب ترین زمان ،برای ازدواج جوانان

 

مناسب ترین زمان ،برای ازدواج جوانان

مناسب ترین زمان ،برای ازدواج جوانان

 

 

بلوغ اجتماعی
اینکه شما نیازهایی دارید که تنها با تشکیل خانواده برطرف خواهد شد کاملا درست است. اما قرار نیست هدفتان از ازدواج،  فقط داشتن یک شریک زندگی و بلافاصله، رفتن زیر یک سقف مشترک باشد. بلکه شما باید برای ساختن بهترین زندگی مشترک، بهترین همراه را انتخاب کنید. پس لطفا دست نگه دارید و اول از خودتان سوال کنید آیا آمادگی برای ازدواج دارم و از لحاظ اجتماعی به بلوغ کامل رسیده ام؟
به این می گویند بلوغ اجتماعی
زمانی که از بلوغ اجتماعی, صحبت می کنیم منظورمان جایگاه فرد در جامعه است. اینکه یک فرد بتواند در اجتماع به طور صحیح و به صورت فعال حضور یابد. در ارتباطاتش با دیگر افراد موفق باشد و به عنوان عضوی از یک جامعه مسئولیت و وظایف خود را برعهده بگیرد و مطابق با قانون رفتارکند.

زمانی که در کنار بلوغ جنسی که یکی از ارکان اصلی ازدواج است از بلوغ اجتماعی صحبت می کنیم فرد موردنظر را دارای قوهی تشخیص میبینیم که قادر خواهد بود برای زندگیش برنامه ریزیهای بلندمدت و کوتاه مدت داشته باشد. بلوغ اجتماعی به معنی برخورداری از قابلیت ها و توانایی ایجاد ارتباطات سالم و سودمند با دیگران؛ احترام و سازگاری با افراد در عرصه های مختلف اجتماعی است که به وسیله ی حضور در اجتماعات مختلف از قبیل مدرسه، دانشگاه، محل کار و خانواده بدست می آید.

افراد فاقد بلوغ اجتماعی نمیتوانند حق خود را بگیرند!
ممکن است در مراودات روزانه به افرادی برخورده باشید که نمیتوانند به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنند، هنوز از سرگرمی های مخصوص کودکان بهره میبرند، در محافل گوشه ای می نشینند و تا مورد سوال قرار نگیرند سخنی نمی گویند. کسانی که توانایی گرفتن حق خود را ندارند و در مواردی که به آنها ظلم می شود فورا کوتاه می آیند. اینها نمونه ی افرادی هستند که فاقد بلوغ اجتماعی اند!

اندک اندک آستینها را بالا بزنید!
نباید از بلوغ اجتماعی که جایگاه افراد را مشخص می کند غفلت کرد. اگر بخواهیم از ضروریات این بلوغ بگوییم باید به ویژگی های مثبت افرادی اشاره کنیم که دارای این شاخصه هستند. مهمترین ویژگی جوان هایی که به بلوغ اجتماعی رسیده اند مقابله و صبر در برابر مشکلات و سختی های زندگی است. این افراد قادر خواهند بود راهبردهای مهمی در تصمیم گیری های خود داشته باشند. اگر شما نقش خود را در زندگی یافته اید و برای سعادت و خوشبختی خود برنامه ریزی میکنید و اگر در تصمیم گیری های زندگی قوت دارید و با تعقل و مشورت گام برمی دارید، می توانید در برخورداری از 50 درصد از بلوغ اجتماعیتان مطمئن باشید و اندک اندک آستین هایتان را بالا بزنید.



نویسنده : ابولفضل جهانگرد » ساعت 11:58 صبح روز سه شنبه 92 مهر 30


فواید انار :

انار

تحقیقات جدید نشان می‌دهد : خوردن انار به افزایش جریان خون و سوزاندن چربی ها کمک می‌کند.

 

محققان امریکایی بر اساس نتایج حاصل از تحقیق انجام شده در این زمینه اظهار کردند: انار حاوی آنتی اکسیدانی به نام پلی فنول‌هاست که به حفظ شریان عاری از چربی کمک می‌کند.

 

پلی فنول‌ها همچنین به انقباض و انبساط سرخرگ‌ها کمک می‌کنند.

فواید انار: خداحافظ آلزایمر

مصرف منظم انار باعث جلوگیری از آسیب‌های عصبی می‌شود. هنوز مطالعات جامع و دقیقی در این رابطه انجام نشده است اما به نظر می‌رسد که تأثیر آنتی‌اکسیدانی انار از سیستم عصبی ما در برابر آسیب‌های پیری حفاظت کرده و به این ترتیب از ابتلا به بیماری آلزایمر نیز پیشگیری می‌کند. حالا که فصل انار است توصیه می‌کنیم هر روز از این میوه‌ خوشمزه مصرف کنید.

یک لیوان آب انار

انار همیار سلامت قلب و عروق شماست. به این ترتیب که میزان کلسترول بد خون و فشار خون بالا را کاهش می‌دهد و باعث بهبود جریان خون می‌شود. این خواص انار ناشی از وجود فلاوونوئیدهای آن است که آنتی‌اکسیدان‌های بسیار قوی محسوب می‌شوند. برای کاهش کلسترول خونتان روزانه یک لیوان آب انار میل کنید. البته مصرف دانه‌های انار نیز به همین میزان موثر است.

فواید انار؛ ضد‌سرفه‌ طبیعی

انار حاوی میزان زیادی ویتامین B6 می‌باشد که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. به این خاصیت انار خواص ضدالتهابی فلاوونوئیدها و خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی‌اش را نیز اضافه کنید. از این رو همین انار برای سرفه‌هایی که همچنان ادامه دارند عالی است. هر روز دو مرتبه با آب انار قرقره کنید. این میوه حتی برای لثه هم مفید است.

فواید انار در مقابله با مشکلات گوارشی

از قدیم‌الایام از انار برای مقابله با مشکلات گوارشی استفاده می‌کردند. فلاوونوئیدها و فیبرهای موجود در این میوه و به‌خصوص خواص ضدباکتریایی، ضد ویروسی و ضدالتهابی آن برای سیستم گوارش بدن بسیار مفید است. اگر از مشکلاتی مانند نفخ، اسهال، سنگینی معده رنج می‌برید و به راحتی نمی‌توانید غذاها را هضم کنید به سراغ انار بروید.

فواید انار بر پوستی زیبا و شفاف

انار تأثیر زیادی روی باز شدن رنگ و روی شما دارد. آنتی‌اکسیدان بالای این میوه پیری را از پوست شما دور می‌کند. امروزه از خواص این میوه در تهیه‌ محصولات آرایشی نیز بیشتر استفاده می‌شود. به عقیده‌ متخصصان، انار روی فیبرهای پوست تأثیر می‌گذارد و خاصیت ارتجاعی آن‌ها را بالا می‌برد. البته توجه داشته باشید 80 درصد تأثیر مثبت این میوه روی پوست از طریق مصرف آن حاصل می‌شود نه از راه استفاده‌ خارجی. پس حالا که فصل انار است تا جایی که می‌توانید انار میل کنید. توصیه می‌کنیم برای
کمرنگ کردن لکه‌های قهوه‌ای روی پوست آب انار را با کمی‌روغن زیتون مخلوط کرده و روی پوست بمالید.

فواید انار؛ گنجینه‌ آنتی‌اکسیدان‌ها

انار سرکرده‌ میوه‌های حاوی آنتی‌اکسیدان است. حتماً می‌دانید که تمام میوه‌های قرمزرنگ حاوی آنتی‌اکسیدان هستند و همان‌طور که گفتیم انار در رأس همه‌ این میوه‌ها قرار دارد. آنتی‌اکسیدان‌های این میوه حتی بیشتر از چای سفید است. این میزان آنتی‌اکسیدان بالا این شایستگی را به انار می‌دهد که جایگاه ثابتی در سبد میوه‌تان داشته باشد. حالا که فصل انار است هر روز باک آنتی‌اکسیدانتان را با این میوه پر کنید. انار همچنین سرشار از ویتامین‌های B5، B6، ویتامین C و مس می‌باشد.

انار را با استاتین مصرف نکنید

طبیعی بودن انار دلیل نمی‌شود که بی‌حساب و کتاب مصرف شود. اگر شما هم اکنون در حال مصرف داروهای استاتین هستید قبل از مصرف منظم انار حتماً با پزشک خود مشورت کنید. استاتین دارویی است که برای کنترل کلسترول بالا مصرف می‌شود. در واقع انار می‌تواند خواص داروهای استاتین را بالا ببرد و برای همین باعث ایجاد مسمومیت شود.حواستان به مصرف آب انار باشد. معمولاً آب‌میوه‌ها همیشه شیرین‌تر هستند. برای همین توصیه می‌کنیم آب انارهای بدون قند و بدون مواد نگهدارنده استفاده کنید.

 

فواید انار برای مقابله با سرطان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ؛ انار سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های بسیار قوی است که برای مقابله با سرطان فوق‌العاده عمل می‌کنند. از این گذشته این میوه‌ خوش آب و رنگ می‌تواند جلوی پیشرفت سرطان را نیز بگیرد. واقعیت این است که انار خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی دارد و جلوی تکثیر سلول‌های سرطانی را می‌گیرد برای همین از پیشرفت سریع آن جلوگیری می‌کند.این میوه‌ بهشتی به‌خصوص برای مقابله با سرطان پروستات موثر است و جلوی سرطان سینه و کولون را نیز می‌گیرد. به خاطر این که هورمون‌های استروژن را تنظیم می‌کند و همچنین سرشار از ایزوفلاون‌هاست که به کاهش سلول‌های سرطانی کمک زیادی می‌کند. اگر برای صبحانه یک لیوان آب انار میل کنید خدمت بزرگی به سلامتی خود می‌کنید



نویسنده : ابولفضل جهانگرد » ساعت 11:56 صبح روز سه شنبه 92 مهر 30


علت ایجاد نقطه های سفید روی ناخن ها چیست؟

نقطه های سفید روی ناخن

هرکسی در زندگیش روی ناخن هاش نقطه های سفید دیده. باوجود اینکه مشکل رایجیه ولی همچنان به خاطر تنوع الگوی ظاهر شدنش به شکل یه راز مونده. حتی افسانه هایی هم در مورد این نقاط سفید روی ناخن گفته شده. معمولا مردم می گن که ظاهر شدن این نقاط سفید روی ناخن به خاطر کمبود کلسیم یا کمبود برخی ویتامین ها و مواد مغذی دیگری است. علارغم اینکه این شایعه ها برای مدت طولانی گفته می شوند ولی هیچ یک از آنها اثبات نشده است.

علت ایجاد نقطه های سفید روی ناخن ها چیست؟

علت ایجاد نقطه های سفید روی ناخن ها چیست؟

 

 ظاهر شدن این نقاط سفید روی ناخن leukonychia نامیده می شود. ظهور این نقاط سفید می تواند به علت آسیب قسمت انتهای ناخن که به آن ماتریکس می گویند باشد. معمولا این آسیب ها قبلا رخ دادند اما آشکار شدن این نقاط سفید مدتی بعد رخ دهد. و این مدتی که بعد از آسیب خوردن طول می کشد تا این نقاط ظاهر شوند باعث می شود که شما اون آسیب رو فراموش کنید. تقه زدن معمولی به در یا روی میز می تونه علت آسیب باشند و به طبع آن پس از چندی این نقاط ظاهر شوند.(علت دیر ظاهر شدن آن رشد آهسته ی ناخن است)

علت ایجاد نقطه های سفید روی ناخن ها چیست؟

علت ایجاد نقطه های سفید روی ناخن ها چیست؟

 

گاهی هم حساسیت به تقویت کننده های ناخن، لاک، یا حتی پاک کننده ها هم می تواند سبب بروز این نقاط سفید شوند. اگر شما از ناخن های مصنوعی استفاده می کنید امکان داره حین قرار دادن آنها ضربه به انتهای ناخن شما وارد ششده باشد و باعث آسیب شود. همچنین مانیکور کردن هم می تواند سبب صدمه زدن به ناخن و بروز نقاط سفید شود. البته گاهی اوقات نیز این نقاط سفید روی ناخن می توانند نشاندهنده ی عفونت ناخن نیز باشند.

اکثر اوقات هیچگونه نگرانی برای این نقطه ها وجود ندارد و اکثرا بی ضرر هستند. اما اگر از دیدن اون ها خسته شدید می توانید:

  • لاک بزنید. رنگ صورتیه ملایم یا هلویی به طوری که این نقاط دیده نشن.
  • دستتون را مرطوب کنید و ناخن هایتان را هم مرطوب کنید. لوسیون یا کرم یا هر چیزی که استفاده می کنید رو خوب روی ناخن هایتان هم ماساژ دهید.
  • اگر پوست دور ناخن هایتان خشک شده، کمی ویتامین E روی ناخن ها و پوست اطرافش ماساژ دهید.

اگر به خوبی از ناخن هایتان نگهداری کنید دیگه از این نقطه های سفید هم خبری نیست. اما اگر این نقاط سفید روی دستتون زیاد بود و برای مدت طولانی باقی ماندن و علت آنها را نیتونستید بفهمید حتما به متخصص پوست مراجعه کنید.همونطور که اشاره شد گاهی علت این نقاط عفونته و فقط متخصص می تونه نظر بده و علت آنها را بگه. اگر رنگ و حالت غیر طبیعی داشتند حتما به متخصص مراجعه کنید تا پایه ای برای بیماری های دیگر نباشند



نویسنده : ابولفضل جهانگرد » ساعت 11:44 صبح روز سه شنبه 92 مهر 30


بکوش تا از ورای پوست به مغز بنگری و در پس پرده ی جدایی، پیوستگی حقیقی را ببینی، زیرا چون بر سر خوان گسترده ی جهان بنشینی، میان شرق و غرب فرقی نتوانی گذاشت.((گوته)) خطای این گفته را گزارش دهید

 

هر که خود و دیگران را بشناسد ناچار بدین نکته پی بَرَد که از این پس، شرق و غرب جدا نمی توانند زیست.((گوته)) خطای این گفته را گزارش دهید

 

حافظا هیچ کلامی را دو بار در قافیه نیاورم، مگر آنکه با ظاهری یکسان، معنایی جدا داشته باشد.((گوته)) خطای این گفته را گزارش دهید

 

جرقه ای برای آتش زدن و سوختن شهر امپراتوران کافی است.((گوته))

 

به من بگو دلم چه می خواهد... دلم در کنار تو است، حقیرش نشمار.((گوته))

 

گاه خاموشی، بهتر از سخن، از راز دل خبر می دهد.((گوته))

 

ای دلبر من، غزلهایی را که روزگاری در دشت و دمن برایت می سرودم، اکنون در دیوانی فشرده و زندانی کرده ام، زیرا زمانه ناسازگار است.((گوته))

 

غزل من از رخدادهای زمان ایمن خواهد ماند و هر بیت آن که ستایشگر عشق است، چون خودِ عشق جاودان خواهد بود.((گوته))

 

تو چون مُشکی که از هر کجا بگذری، از خود نشانی گذاری.((گوته))

 

جوانی، خود، مستی بی شراب است.((گوته

 



نویسنده : ابولفضل جهانگرد » ساعت 4:17 عصر روز دوشنبه 92 مهر 29


بوقلمونی، گاوی بدید و بگفت:در آرزوی پروازم اما چگونه ، ندانم

گاو پاسخ داد: گر ز تپاله من خوری قدرت بر بالهایت فتد و پرواز کنی

بوقلمون خورد و بر شاخی نشست

تیراندازی ماهر، بوقلمون بر درخت بدید،

تیری بر آن نگون بخت بینداخت و هلاکش نمود

? نتیجه اخلاقی

با خوردن هر گندی شاید به بالا رسی، لیک در بالا نمانی



نویسنده : ابولفضل جهانگرد » ساعت 4:6 عصر روز دوشنبه 92 مهر 29


یک ژاپنی شش ماه در ایران بود از او پرسیدن خوب شما که شش ماه ایران بودی فرق ایران با ژاپن چیه؟ گفت در ایران ساختمان ها پیچیده ولی آدم هاش ساده اند ولی در ژاپن آدم ها پیچیده اند ولی ساختمان ها ساده اند.

خوب این یعنی چی یعنی این که در ژاپن کسی که می خواد مسئولیت جایی رو بگیره باید یکسری سوابق داشته باشه مثل مدرک سابقه کار حتی قد و مشخصات و خصوصیات فردی مخصوص اون پست. ولی در ایران اینطور نیست.

یاد روایتی از امام علی (ع) می افتم می گویند برای تعیین حاکم بصره عده ای کمیل را پیشنهاد کردند. ایشان فرمودند او انسان بسیار خوبی است اما به درد نماز و دعا می خورد و نه حاکم بصره شدن.

حالا ما تو ایران هنوز که یک جناح عوض میشه تمام مدیر ها حتی آبدارچی ها رو عوض می کنیم. متاسفانه به جای افراد شایسته افراد جناح پیروز جایگزین می شن. خوب میگن دولت مثله یک ساعته که باید همه چیزش به هم بخونه خوب اگه مثله ساعته عقربه رو جایگزین پیچ کردن اشتباه مهلکیه.

ما باید در هرکاری شایسته محوری رو مد نظر داشته باشیم یادمون باشه شرکت یا جایی که ما درون کار می کنیم هم یک دولت کوچیه.

شما دولتتون رو می خواهین چطوری بچینید.



نویسنده : ابولفضل جهانگرد » ساعت 4:4 عصر روز دوشنبه 92 مهر 29

<   <<   6   7   8